'dört duvar ve bir damdan daha FAZLASI! '
MİMARİ YAPI,BELLİ BİR BİÇİM VERİLMİŞ MEKANDIR
HER MİMARİ YAPI MADDE, BİÇİM VE EREKSELLİĞE DAYALI ÖZGÜN BİR DİLİ, BAŞKA BİR DEYİŞLE, SEMANTİK BİR YAPIYI İFADE EDER.
-BİR NESNENİN GÜZELLİĞİ ONUN YALINLIĞIDIR
mimari yapılar pratik yaşamın içine girdiklerinde, yaşamın diğer nesneleri gibi sürekli değişirler, VAROLURLAR VE YOK OLURLAR !
-BİR YAPI ÖZGÜN BİR YAPI MEKAN-BİÇİM İLGİSİNİ ORTAYA KOYABİLİR. O ZAMAN SIRADAN BİR YAPI OLUR, BÖYLE BİR YAPI SANATSAL BİR MİMARİ TASARIMI GÖSTERİR VE ADINA SANAT YAPITI DENİR.
-BİR KÜLTÜR VE SANAT VARLIĞI OLAN MİMARİ YAPI AYNI ZAMANDA İŞLEVSEL BİR VARLIKTIR . DOLAYISIYLA, SANAT FELSEFESİ AÇISINDAN MİMARLIĞIN ZAMANLA İLGİSİ İKİ YÖNLÜDÜR
-KÜLTÜR VARLIĞI OLARAK AŞKIN ZAMANSALLIĞI
-GERÇEK
güzelliği sağlayan bir diğer etken ahenktir. vitruvivus, 'öğelerin ayarlamalarındaki güzellik ve uygunluktur. bu da bir yapıtın öğeleri,genişliklerine uygun bir yükseklikte, uzunluklarına uygun bir genişlikte , kısacası tümüyle bakışımlı olduğu zaman gerçekleşir.
MİMARIN HEDEFİ
-işlevsellik
-sağlamlık
-güzellik (ahenk,düzen,simetri''uygunluk'')
ifade biçimleri
-yer planı
-görünüş
-persfektift
-Mimarlık yapılamaz, mimarlık doğar.
wright, mimarlığı şiire ve mimarı şaire benzeterek, yüzyıllardır şiirde bir kural olark yaşayan ' şair,şair olarak doğmalıdır' sözünü mimara uygular!
BİR MİMARİ YAPI BİR KÜLTÜR VARLIĞI OLARAK GÖRÜLDÜĞÜNDE, TARİHSELLİK ONUN TEMEL BİR KATEGORİSİ OLARAK ORTAYA ÇIKAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder