26 Aralık 2015 Cumartesi

BİR TASARIM MODELİ OLARAK MİMARLIK

             'dört duvar ve bir damdan daha FAZLASI! '

 MİMARİ YAPI,BELLİ BİR BİÇİM VERİLMİŞ MEKANDIR

HER MİMARİ YAPI MADDE, BİÇİM VE EREKSELLİĞE DAYALI ÖZGÜN BİR DİLİ, BAŞKA BİR DEYİŞLE, SEMANTİK BİR YAPIYI İFADE EDER.

-BİR NESNENİN GÜZELLİĞİ ONUN YALINLIĞIDIR

mimari yapılar pratik yaşamın içine girdiklerinde, yaşamın diğer nesneleri gibi sürekli değişirler, VAROLURLAR VE YOK OLURLAR !

-BİR YAPI ÖZGÜN BİR YAPI MEKAN-BİÇİM İLGİSİNİ ORTAYA KOYABİLİR. O ZAMAN SIRADAN BİR YAPI OLUR, BÖYLE BİR YAPI SANATSAL BİR MİMARİ TASARIMI GÖSTERİR VE ADINA SANAT YAPITI DENİR.

-BİR KÜLTÜR VE SANAT VARLIĞI OLAN MİMARİ YAPI AYNI ZAMANDA İŞLEVSEL BİR VARLIKTIR . DOLAYISIYLA, SANAT FELSEFESİ AÇISINDAN MİMARLIĞIN ZAMANLA İLGİSİ İKİ YÖNLÜDÜR 

-KÜLTÜR VARLIĞI OLARAK AŞKIN ZAMANSALLIĞI

-GERÇEK


güzelliği sağlayan bir diğer etken ahenktir. vitruvivus, 'öğelerin ayarlamalarındaki güzellik ve uygunluktur. bu da bir yapıtın öğeleri,genişliklerine uygun bir yükseklikte, uzunluklarına uygun bir genişlikte , kısacası tümüyle bakışımlı olduğu zaman gerçekleşir.


MİMARIN HEDEFİ
-işlevsellik
-sağlamlık
-güzellik (ahenk,düzen,simetri''uygunluk'')

ifade biçimleri

-yer planı
-görünüş
-persfektift


-Mimarlık yapılamaz, mimarlık doğar.

wright, mimarlığı şiire ve mimarı şaire benzeterek, yüzyıllardır şiirde bir kural olark yaşayan ' şair,şair olarak doğmalıdır' sözünü mimara uygular!


BİR MİMARİ YAPI BİR KÜLTÜR VARLIĞI OLARAK GÖRÜLDÜĞÜNDE, TARİHSELLİK ONUN TEMEL BİR KATEGORİSİ OLARAK ORTAYA ÇIKAR 



VİLLA SAVOYE ( LE COURBİSER) HER YERDE KARŞIMA ÇIKAN MİMARİ ESER VE MİMAR 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder