eskiler insan biçiminin tanrıların biçimine dayandığına inandıkları için, evrensel ve tanrısal geometri ve orantılı ilişkilerin insan bedeninin orantılarında da gözlemlenebileceğine de inanıyorlardı. Vitruvius göbeği merkez alarak insan bedeninin uzantılarının, geometrik şekillerin en temeli ve ideali olan bir kare ve bir dairenin kenarlarında yer alışını betimler.
![](https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/85/47/dc/8547dce4ca217d27b08faca0dcf75331.jpg)
yunanlılar tarafından kullanılan orantısal sistem:
2x+1=x çephelerde 6 , uzun yan kenarlarda sütün
ya da 17 e 8
ALTIN ORAN (ALTIN KESİT)
Yunan ve Klasik mimarlıkla en çok ilişkilendirilen orantı sistemi. Genel olarak iki eşit olmayan parçanın ilişkisi olarak betimlenebilen bu orantılamada, küçük parçanın büyük parçaya oranı büyük parçanın bütüne oranına eşit olmalıdır
a.küçük parça b.büyük parça
a\b = b\ a+b
ÖLÇEK
Mimarlık (peyzaj mimarisi dahil) görsel sanatların en büyüğü ve en kapsamlısıdır. Kullanıcı tarafından karşılaşılan güçlüklerden biri yapının boyutunu belirlemektir, bir yapının boyutunu belirlerken karşılaştırma ölçümüz kendi boyutumuzdur.ortalama insan boyutuna göre bir yapının büyüklüğüne onun ölçeği denir
-21.yy oratsındaki Uluslararası modernizmin süssüz, endüstriyel anlayıştan esinlenmiş mimarisinin içsel sorunlarından biri mimari yapıların ipuçlarından yoksun oluşuydu. mimarlar yüzyıllarca görsel ipuçları sağlamış olan detayları yok etmekten gururluydular.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder